11/01/2017

ဇာတ္လိုက္ ခြန္တန္ ဘဝအစႏွင့္ ေနာက္ကြယ္က ႀကိဳးကိုင္မ်ား


သထံုၿမိဳ႕သို႔အဝင္ ဘီးလင္း-သထံု လမ္း မႀကီး၏ တစ္ဖက္တစ္ခ်က္တြင္စိမ္းစိုအုပ္မိႈင္းေနတဲ့ သစ္ပင္ရိပ္မ်ားႏွင့္ ဖံုးလႊမ္း ေနသည့္ ရြာကေလး။ ေနခ်င္စရာ အျပင္အ ဆင္ေလးမ်ားႏွင့္ ေတာေတာင္မ်ား၏ အေငြ႕ အသက္က ျပည့္ႏွက္ေနသည္။ လမ္းတခ်ိဳ႕ တြင္ သက္တမ္းရင့္ ကံ့ေကာ္ပင္ႀကီးမ်ားက လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ အစီအရီ အုပ္မိုးအုပ္စိုင္း လ်က္ ရွိေနသည္။ ရြာကေလး၏ အေနာက္ ဘက္တစ္ေၾကာတြင္ေတာ့ အလံတရာေတာင္ ႀကီး အပါအဝင္ အျခားေသာ ေတာင္တန္းႀကီး အခ်ိဳ႕က သြယ္ယွက္လ်က္ ရွိေနသည္။ ႐ုတ္ တရက္ ျမင္ေတြ႕လိုက္ရသူ တစ္ေယာက္အဖို႔ ထိုျမင္ကြင္းမ်ားသည္ ေရာင္စံုပန္းခ်ီကားတစ္ ခ်ပ္လို ျဖစ္ေနသည္။

ထိုေနရာကား သထံုၿမိဳ႕နယ္အတြင္းရွိ ဇရစ္ေခ်ာင္ေက်းရြာအုပ္စု အပိုင္အတြင္း ျဖစ္ သည္။ ထိုေက်းရြာအုပ္စုတြင္ ဘိုးသိၾကား၊ ဗုဒၶ သစၥာ၊ ျဗဟၼာ၊ ဘိုးဘိုးေအာင္၊ ဝိဇၨာႏွင့္ ေဘာဂ စသည့္ ရပ္ကြက္ေပါင္း ေျခာက္ရပ္ကြက္ရွိၿပီး အိမ္ေျခ ၆ဝဝ ေက်ာ္ခန္႔ျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းထားသည္။ ဇရစ္ေခ်ာင္ေက်းရြာ အုပ္စုအပိုင္ အတြင္း၌ အတြင္းအျပင္ ေက်းရြာအုပ္စုေပါင္း ၁၂ ရြာ ျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းထားသည္။ ထုိရပ္ကြက္အတြင္း ပအို႔ဝ္၊ ကရင္ႏွင့္ ဗမာတိုင္းရင္းသားအမ်ားစု ေနထိုင္ၾကသည္။

ထုိနယ္ေျမအတြင္းေနထိုင္ၾကသည့္ ေဒ သခံမ်ားအေနျဖင့္ အဘိဓဇအဂၢမဟာ သဒၶမၼ ေဇာတိက ဘြဲ႕ေတာ္ရ အလံတရာဆရာေတာ္ ႀကီး ရွိစဥ္က အင္မတန္မွ စည္ကားခဲ့သည္။ သာသနာ့နယ္ေျမအျဖစ္ တင္စားေခၚေဝၚခဲ့ သည္အထိ တရားဓမၼမ်ားျဖင့္ လႊမ္းမိုးခဲ့သည္။ ယခု ထိုေနရာေလးသည္ ေျခာက္ကပ္တိတ္ ဆိတ္လ်က္ ရွိေနသည္။

အလံတရာဆရာေတာ္သည္ အလံတရာ ေစတီႀကီးအား ၁ဝႏွစ္အရြယ္ ရေသ့ငယ္(ရွင္ ခႏၱီဗလ)၏ လက္အလံျဖင့္တိုင္းကာ အလံ ေပါင္း ၁ဝဝ (တစ္ရာ) Óဏ္ေတာ္ အျမင့္ရွိ ေစတီကို တည္ထားခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ အလံတရာ ေစတီဟု ေခၚတြင္ရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း မွတ္တမ္း မ်ားအရ သိရသည္။ ယင္းအတိုင္းအတာသည္ ၃၇၅ ေပႏွင့္ ညီမွ်သည္ဟု ဆိုထားသည္။ ထိုေစတီႀကီးအား ၁၃၁၄ ခုႏွစ္မွ ၁၃၃၉ ခုႏွစ္ အထိ ၂၁ ႏွစ္ၾကာမွ် တည္ေဆာက္ခဲ့ရျခင္း ျဖစ္သည္။

ဆရာေတာ္သည္ အလံတရာေစတီေတာ္ ႀကီးကို စာရိတၱျပဳျပင္ေရး ဆိုသည့္ ရည္ရြယ္ ခ်က္ျဖင့္ ျပဳျပင္ခဲ့သည္ဟု မွတ္တမ္းမ်ားတြင္ ေရးသားထားသည္။ သီလျဖင့္ စာရိတၱေကာင္း သူ လူေကာင္းသူေကာင္းအျဖစ္ ပ်ဳိးေထာင္ ၿပီး သမာဓိပညာတို႔ျဖင့္ ျမင့္ျမတ္သူ လူေတာ္ သူေတာ္အျဖစ္ ပို႔ေဆာင္ကာ လူေတာ္လူ ေကာင္း သူေတာ္ေကာင္းမ်ား ျဖစ္ေစျခင္းကို ရည္ရြယ္ခဲ့သည္ဟု ဆိုသည္။

ထိုအျခင္းအရာမ်ားကို ေျပာင္းလဲေစရန္ လႈပ္ကိုင္ခဲ့သူတစ္ဦး ထိုေနရာေလးသို႔ ေရာက္ ရွိလာသည္။ ထိုေဒသတြင္ အမ်ဳိးသမီးငယ္ မ်ားစြာကို လိမ္လည္၍ ေပါင္းသင္းလက္ထပ္ ယူျခင္းႏွင့္အတူ အျခားေသာ ဥပေဒမဲ့လုပ္ ရပ္မ်ား ေဆာင္ရြက္သူတစ္ဦး ႀကီးစိုးလ်က္ရွိ သည္ဟု သတင္းမ်ားက ပ်ံ႕ႏွံ႔လ်က္ထြက္ေပၚ ခဲ့သည္။ ထိုသူကား ကိုရင္ေလး(ခ)ခြန္ေအာင္ (ခ) ခြန္တန္ (ခ) ဇာတ္လိုက္ (ခ) ဓမၼရာဇာ ျဖစ္ေနသည္။ ¤င္းအသက္ ရွစ္ႏွစ္အရြယ္ ၂ဝဝ၃ ခုႏွစ္ခန္႔က ကိုရင္ဝတ္ဘဝျဖင့္ အလံ တရာနယ္ေျမသို႔ စတင္ေရာက္ရွိခဲ့ျခင္း ျဖစ္ သည္။

¤င္းကို အဘဦးေမာင္ (ခ) အေမာင္းမွ ေမြးဖြားထားၿပီး ဖခင္၏ဒုတိယဇနီးမွ ေမြးထား သည့္ တစ္ဦးတည္းေသာသားျဖစ္ၿပီး မိခင္မွာ ကြယ္လြန္သြားၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ¤င္းအေၾကာင္း စံုစမ္းေနသူမ်ားထံမွ သိရသည္။ ငယ္စဥ္အ ရြယ္မွစတင္၍ ေျခေထာက္တစ္ဖက္မွာ မသန္ စြမ္းသူတစ္ဦး ျဖစ္သည္။ ¤င္းတု႔ိသည္ ရွမ္း ျပည္နယ္ ဟိုပုန္းၿမိဳ႕နယ္ ကုန္းတန္းရြာတြင္ ေနထိုင္သူမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

အလံတရာဆရာေတာ္ႀကီး ပ်ံလြန္ေတာ္ မူၿပီးေနာက္ပိုင္း ¤င္းဖခင္၏ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္ သူတစ္ဦးက အလံတရာ သာသနာနယ္ေျမသို႔ စတင္ ေခၚယူခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ဆိုၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ေရာက္ရွိလာပံုကေတာ့ ထူးျခားေန သည္။ စတင္ေရာက္ရွိစတြင္ အလံတရာဆရာ ေတာ္ႀကီး၏ သားျဖစ္သူ ေဒသခံမ်ားအေခၚ ဦးဇင္းေအာင္ဆိုသည့္ ဆရာေတာ္ထံသို႔ သြား ေရာက္ေတြ႕ဆံု၍ ယံုၾကည္မႈရရွိေစရန္ စတင္ လုပ္ေဆာင္ၾကသည္။

''ကပ္ေျမႇာင္ေတြက နည္းလမ္းမ်ဳိးစံုသံုး ၿပီး ယံုၾကည္ေအာင္လုပ္တာ။ ေနာက္ဆံုး ဒီ ေကာင့္ကို ဆရာေတာ္ႀကီးသား ဦးဇင္းေအာင္ ကအစ ဆရာေတာ္ႀကီး ဝင္စားတယ္ဆိုတာ ယံုၾကည္သြားေတာ့ က်န္တဲ့လူေတြကလဲ ဦး ဇင္းကုိယ္တိုင္က လက္ခံတယ္။ ဆရာေတာ္ ႀကီး ဝင္စားတာ မွန္တယ္ဆိုၿပီးေတာ့မွ ဇာတ္ လမ္းက စလာခဲ့တာ။ ပထမ ကိုရင္ဝတ္နဲ႔ ေန ေသးတယ္။ ကိုရင္ဝတ္နဲ႔ ေနရင္းနဲ႔ ေသာင္း က်န္းခ်င္တိုင္း ေသာင္းက်န္းေနတယ္။ ၾကာ ေတာ့ လူထြက္တယ္''ဟု ေဒသခံ ဆရာေတာ္ တစ္ပါးက ျပန္ေျပာင္းေျပာဆိုသည္။

အလံတရာဆရာေတာ္ႀကီး ျပန္လည္ဝင္ စားသည္မွ အစျပဳ၍ ေနာင္ပြင့္မည့္ ဘုရား ေလာင္းလ်ာတစ္ဦး ျဖစ္သည္ဟုဆိုကာ ယံု ၾကည္ကိုးကြယ္မႈ မ်ားျပားလာေအာင္ စည္း႐ံုး သိမ္းသြင္းမႈ စတင္ခဲ့သည္ဟု ဆိုၾကသည္။ မူလကာလတြင္ ေျခတစ္ဖက္မသန္သည့္ ဇာတ္ လိုက္အား ¤င္း၏ အေပါင္းအပါမ်ားအတြက္ အခြင့္ေကာင္း ရခဲ့သည္။ ဆရာေတာ္ႀကီး ပ်ံ လြန္ေတာ္မူခါနီးအခ်ိန္က ထိုင္ခံုေပၚမွျပဳတ္ က်၍ ေျခေထာက္က်ဳိးခဲ့ဖူးသည္။ ထိုအရာကို အခြင့္ေကာင္းယူကာ ဆရာေတာ္ ျပန္လည္ ဝင္စားသည္ဟုဆိုသည့္ အေျခအေနကို ပိုမို ဖန္တီးႏုိင္ခဲ့ၾကသည္။

''ဘဘုရား၊ ဦးဇင္းေလး လူ႔ဘဝသို႔ ျပန္ လည္ေရာက္ရွိလာသည္ဆိုသည့္ သတင္းမ်ား ေၾကာင့္ ယခင္ကာလ အလံတရာဆရာေတာ္ ႀကီး၏ တပည့္ ဒါယကာ၊ ဒါယိကာမမ်ားမွ လာေရာက္ဖူးေျမာ္သူမ်ား တစ္ေန႔တျခား မ်ား ျပားလာခဲ့ၾကသည္။ ဦးဇင္းေလးဆိုသူကို လွဴ ဒါန္းမႈမ်ား ရွိလာၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဇာတ္ လိုက္ႏွင့္ အေပါင္းပါ နိဗၺာန္ေဆာ္မ်ားက ထို အျခင္းအရာကို အခြင့္ေကာင္းယူကာ လာဘ္ လာဘမ်ား ထပ္မံ၍တိုးပြားလာေစရန္အတြက္ ရည္ရြယ္ကာ ဝါဒျဖန္႔မႈကို အရွိန္အဟုန္ျဖင့္ နည္းလမ္းမ်ဳိးစံုသံုးကာ စတင္ခဲ့သည္ဟုသိရ သည္။

''ဘုရားကုန္းေပၚရွိ ေနထိုင္သူမ်ားသည္ ဘုရားတည္ရန္ လုပ္အားေပးေခၚယူလွ်င္ လာ ရမည္။ ပိုက္ဆံေကာက္ခံလွ်င္ ထည့္ရမည္။ ေျပာစကား နားေထာင္ရမည္။ မေခၚလွ်င္ မလာရ၊ မေမးလွ်င္ မေျဖရ။ မခိုင္းလွ်င္ မလုပ္ ရ''ဆိုသည့္ ေျပာစကားမ်ားျဖင့္ လႊမ္းမိုးထား သည္။

ဇာတ္လိုက္သည္ အသက္ ၁၂ ႏွစ္သား အရြယ္ခန္႔တြင္ ကိုရင္ဝတ္ျဖင့္ မေနလိုေတာ့ ေၾကာင္း ေျပာလာသျဖင့္ လူထြက္ခိုင္းသည္ ဟု သိရသည္။ ထိုအခ်င္းအရာကို လူဝတ္ျဖင့္ သာသနာျပဳလုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္သည္ဟု သတင္းမ်ား လႊင့္ခဲ့သည္။ ¤င္းသည္ လူဝတ္ ျဖင့္ပင္ ေတာင္ႀကီး-ဟိုပုန္း အပါအဝင္ ကရင္ ျပည္နယ္၊ မြန္ျပည္နယ္မ်ားသို႔ သြားေရာက္ခဲ့ သည္။ ဦးဇင္းေအာင္ ပ်ံလြန္ေတာ္မူၿပီးခ်ိန္တြင္ ဇာတ္လိုက္တစ္ေယာက္ သဃၤန္းဝတ္ျခင္း၊ လူ ဝတ္ျခင္းကို အႀကိမ္ႀကိမ္ ျပဳလုပ္ခဲ့သည္ဟု ဆိုသည္။ အေပါင္းအပါႏွင့္ နိဗၺာန္ေဆာ္တို႔က နည္းလမ္းမ်ဳိးစံုသံုးကာ ေဆာ္ၾသေပးၾကသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ယေန႔ ထြက္ေပၚလ်က္ရွိ သည့္ ေခတ္သစ္ပန္းဦးဆက္သရမႈရွိေနေၾကာင္း ႏွင့္ ထိုသို႔ ျပဳမူေနသူကို အေရးယူရန္အတြက္ ျပင္ဆင္ေနသည္ဆိုသည့္ သတင္းထြက္ေပၚ ခဲ့သည္။ ထိုအထဲမွ အသက္ ၁၅ ႏွစ္အရြယ္ သမီးႏွစ္ဦးအား လိမ္လည္လက္ထပ္ခံခဲ့ရျခင္း ေၾကာင့္ သက္ဆိုင္ရာ နယ္ေျမရဲစခန္းတြင္ ဖခင္ကိုယ္တိုင္မွ အမႈဖြင့္ တိုင္ၾကားမႈရွိလာ ခဲ့သည္။ ထိုတိုင္ၾကားမႈတြင္ ခြန္တန္(ခ) ဇာတ္ လိုက္အပါအဝင္ လွထြန္း၊ သန္းေလး၊ ဝင္းဗိုလ္၊ ေအာင္ျမတ္စိုး၊ ဆင္ႀကီးႏွင့္ ေမာင္ခ စသည့္ ခုနစ္ဦးတို႔အား အမႈဖြင့္တိုင္ၾကားခဲ့သည္။ ထို႔ ေၾကာင့္ သထံုၿမိဳ႕မရဲစခန္းမွ (ပ)၈၈၉/၂ဝ၁၇၊ ရာဇသတ္ႀကီး ဥပေဒပုဒ္မ ၃၆၃/၁၁၄/ ၃၆၆ ျဖင့္ အမႈဖြင့္လွစ္ထားလ်က္ ရွိသည္။

ထို႔အတူ လက္ခ်ည္(လက္ထပ္ျခင္း)ခံ ရသည့္ ကာယကံရွင္ မိန္းကေလးငယ္အခ်ဳိ႕ ကမူ ¤င္းတို႔အေပၚ ခြန္တန္ (ခ) ဇာတ္လိုက္ ျဖစ္သူက မည္သည့္က်ဴးလြန္မႈမွ်ပင္မရွိေၾကာင္း ဧရာဝတီသတင္းဌာနႏွင့္ ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းခန္း တြင္ ေျပာဆိုထားျပန္သည္။ လက္ရွိအခ်ိန္ အထိပင္ ခြန္တန္(ခ) ဇာတ္လိုက္ကို ဆရာ ေတာ္ႀကီး ျပန္လည္ဝင္စားသည္ဟုဆိုကာ ¤င္း တို႔၏ ယံုၾကည္မႈေၾကာင့္ ကိုးကြယ္ေနၾကသူ မ်ား ရွိသည္။

ဆရာေတာ္၏သားျဖစ္သူ ဦးဇင္းေအာင္ ပ်ံလြန္ေတာ္မူၿပီးေနာက္ပိုင္း ၿမိဳ႕နယ္သံဃာ့ နာယကအဖြဲ႕မွ နာယကဆရာေတာ္ ေလးပါး ကို ၂ဝ၁၆ ခုႏွစ္တြင္ အသိအမွတ္ျပဳ တင္ ေျမႇာက္ေပးခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ဇာတ္လိုက္ႏွင့္ အေပါင္းပါအခ်ဳိ႕က သေဘာတူျခင္းမရွိခဲ့ေပ။ ထုိ႔အျပင္ ဘုရားႀကီး ျပဳျပင္မည့္ လုပ္ငန္းကို အရွိန္အဟုန္ျဖင့္ စတင္ေဆာင္ရြက္ေတာ့သည္။ တစ္ဖက္တြင္ ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္အခ်ဳိ႕ က ေစတီႀကီးကို မူလအတိုင္း ထားရွိေစခ်င္ သည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ အုပ္စုကြဲထြက္ကုန္ၾက သည္။

''တိုင္လာတဲ့အခါ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ၫႊန္ ၾကားလႊာေတြနဲ႔ မညီၫြတ္လို႔ ရပ္ဆိုင္းထား ၿပီး ႏွစ္ႀကိမ္သံုးႀကိမ္ တားတယ္။ ဘယ္လိုပဲ တားတား ဂ႐ုမစိုက္ဘူး။ ဂ႐ုမစိုက္ေတာ့ ဝိနစၥယ နဲ႔ စိစစ္ခဲ့ရတယ္''ဟု ၿမိဳ႕နယ္သံဃာ့နာယက ဆရာေတာ္တစ္ပါးက မိန္႔ၾကားခဲ့သည္။

ယခုႏွစ္ ေမလအတြင္းကလည္း ခြန္တန္ (ခ) ဇာတ္လိုက္မွ အလံတရာသာသနာ့နယ္ေျမ အတြင္းရွိ ကိုးနဝင္းေစတီေတာ္ကို ထီးေတာ္ တင္ပြဲ ျပဳလုပ္ခဲ့ေသးေၾကာင္း သိရသည္။ ထို႔ ေနာက္ အလံတရာေစတီႀကီးအား ဆက္လက္ ျပဳျပင္ရန္ ေျပာဆိုစည္း႐ုံးမႈမ်ား ရွိခဲ့သည္ဟု ဆိုသည္။ သက္ဆိုင္ရာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ အမိန္႔မ်ားကို လြန္ဆန္၍ ေစတီေတာ္ျပင္ဆင္ ေရးအား ခြင့္ျပဳခ်က္မဲ့ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ သည္။ ထိုျဖစ္စဥ္ႏွင့္ပတ္သက္၍လည္း တရား ႐ံုးတြင္ ဦးတိုက္ေလွ်ာက္ထား တိုင္တန္းထား မႈ ရွိလာသည္။ ထိုအမႈႏွင့္ပတ္သက္၍လည္း တရားခံ ငါးဦးခန္႔ကို ဖမ္းဆီးထားရွိၿပီး တရား ႐ံုးတြင္ စစ္ေဆးၾကားနာလ်က္ ရွိသည္။

ယခုအခ်ိန္တြင္ ေစတီေတာ္ႀကီးအား သက္ဆိုင္ရာ၏ ခြင့္ျပဳခ်က္မရရွိဘဲ ျပဳျပင္ျခင္း မွအစ အမ်ဳိးသမီးငယ္မ်ားကို ခိုးယူေပါင္းသင္း ခဲ့သည့္ ကိစၥမ်ားႏွင့္အတူ တိုင္တန္းမႈမ်ား အမႈ ဖြင့္လွစ္ေဆာင္ရြက္ေနမႈမ်ား ရွိေနသည္။ ထို႔ အျပင္ အဆိုပါကိစၥမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္း ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ရွိ ေကာ္မတီအခ်ဳိ႕တြင္ ၾကားနာစစ္ေဆးမႈမ်ား ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ဟု သက္ဆိုင္ရာက ဆိုထားသည္။ သို႔ေသာ္ ယေန႔အခ်ိန္အထိ ခြန္တန္တစ္ေယာက္ ဘယ္ ဆီ ဘယ္စခန္းမ်ားသို႔ ေရာက္ရွိေနသည္ကိုမူ မသိႏိုင္သကဲ့သို႔ ¤င္းအား ဖမ္းဆီးရမိေရး အတြက္ သက္ဆိုင္ရာမွ ေဆာင္ရြက္ရမည္ ျဖစ္သည္။

Credit :Yangon Media Group